Problem between Registax 6 and Siril

Hello. I converted LRGB images to TIF format (from Registax 6), but in the “Composition RGB” part, when I load the 4 images, I have the message “Error” in front of each of the 4 images. Thanks for your help.
11

Hello, the picture shows images in FITS format, not TIFF. Maybe the console tab in the main window will give more details why they could not be loaded?

Hello. The images are in TIF because I converted them into the format recognized by Siril. Regards.

Why are they named *_00001.fit then?

Maybe the console tab in the main window will give more details why they could not be loaded?

1 Like

Hello. They are named *_00001.fit because I have made the conversion between Registax (.TIFF).
When I load the picture, here is the console tab :

20:56:54: Bienvenue dans siril v1.0.3
20:56:54: Type de fichiers supportés : Images BMP, Images PIC (IRIS), Images binaires PGM et PPM, Images RAW, Images FITS-CFA, Films, Séquences SER, Images TIFF, Images JPG, Images PNG, Images HEIF.
20:56:54: Fichier de paramètres chargé : ‘C:\Users\Gaming\AppData\Local\siril\siril.config’
20:56:54: Calcul parallèle activé : Utilisation de 4 processeurs.
20:56:56: Définir le répertoire de travail à ‘C:\Users\Gaming\Pictures’
20:56:56: Recherche de scripts dans : “C:\Program Files\SiriL\scripts” …
20:56:56: Chargement du script Couleur_Extraction_Ha
20:56:56: Chargement du script Couleur_Extraction_HaOIII
20:56:56: Chargement du script Couleur_Pre-traitement
20:56:56: Chargement du script Couleur_Pre-traitement_AvecDrizzle
20:56:56: Chargement du script Mono_Pre-traitement
20:56:56: Chargement de la méthode d’alignement : Alignement sur une étoile (ciel profond)
20:56:56: Chargement de la méthode d’alignement : Alignement sur deux ou trois étoiles (ciel profond)
20:56:56: Chargement de la méthode d’alignement : Alignement global (ciel profond)
20:56:56: Chargement de la méthode d’alignement : Alignement par motif de l’image (planétaire - disque entier)
20:56:56: Chargement de la méthode d’alignement : Coefficient de corrélation (planétaire - surfaces)
20:56:56: Chargement de la méthode d’alignement : Alignement Comète/Astéroïde
20:56:56: L’extension par défaut des FITS est définie à .fit
20:57:19: Lecture du fichier FITS : L_00001.fit, 3 canal(aux), 1920x1200 pixels
20:57:25: Rien à ajuster, aucun débordement

Are the TIFF files monochrome? Because the FITS have 3 channels here, so something is wrong somewhere.

Hello. Yes, they are monochrome, so 3 chennels is not normal. You are right : something is wrong. I think the parameters of Registax are not good. I’m going to try again. Thanks. Are you french ? Regards.

yes, we have a french forum for siril on webastro if you prefer, or we can continue in private here

Ok merci. Je vais aller faire un tour sur Webastro alors. Mon problème est que je ne sais pas paramétrer Registax 6 pour le traitement des ondelettes de mes 4 images LRVB car si j’ai bien compris, je dois avoir (en sortie, lors de la sauvegarde) un seul canal sur chacune de mes 4 images LRVB, et non pas 3…