Tutorials in German language / Tutorial in deutscher Sprache

Hi!

I’m a user of RawTherapee since some years. Within my photo-blog fhotolab.fherb.de I prepared some Tutorials for using Rawtherapee in German language.

Seit einigen Jahren nutze ich RawTherapee. Innerhalb meines Foto-Blogs fhotolab.fherb.de habe ich nun einige Tutorials zur Verwendung von RawTherapee in deutscher Sprache vorbereitet. Wer also Interesse hat sei eingeladen zu:

Beste Grüße, best regards,
Frank Herbrand

3 Likes

It’s a nice tutorial for beginners of Rawtherapee

Grüße
TooWaBoo

Thank you very much for this nice tutorial (especially the photo you used for the the tutorial is awesome)!!!
But RT 4.2.1 is really outdated. We’re now at 4.2.960 for master branch. That means a lot of improvements and bug fixes and also the development version usually is more stable than the old 4.2.1 because a lot of bugs have been fixed.

Beste Grüße,

Ingo

2 Likes

Gute Nacht,

Ich habe einige Einsteigerartikeln (nicht Schweinsteigerartikeln! :slight_smile:) ûber RawTherapee geschrieben, auf English, und die werden alle relativ gut gelesen auf meiner blog/site. Ich denke RawTherapee mängelt zugängliche, das ist: nicht zu technische Artikeln, geschrieben für Photographen/Amateure, und nicht für Entwickler.

Illustrierte Artikeln sind immer einfacher zu verkaufen wie nicht-illustrierte Artikeln!

So, good work Frank!

Meine Lehrerin Niederländisch auf der mittelbare Schule stellte immer dieselbe Frage nachdem wir eine Text geschrieben hätten:
“Kannst du dasselbe sagen mit weniger Wörter…?”

Think about that, because it’s a golden rule!

Cordialement,
Paul.

Thanks man! I just shared the links to some german friend of mine who is quite a beginner at editing!

Hi Ingo,

You are right. The official version was old. But it is not my job to decide when a release is good enough for common use. That’s a developer task what should results in an official stable release to download under rawtherapee.com. And to bind it into the Linux repositories. - My opinien for software what is not only developed for insiders.

Ok. Version 5 is out. And it works very well. So next tutorials and image examples will come with this version.

Best greetings, Frank